Alla inlägg under januari 2010

Av Lizzy - 31 januari 2010 22:56

Då var godiset uppätet, drickan slut och filmen sedd. Den var riktit väjgjod och realistisk. Ofta kan "jorden går under filmer" vara otroligt smöriga men som tur var hade John Hillcoat lyckats lämna det utanför filmen. The Road var väldigt sorglig men också otroligt spännande. Det var en sån film som man sitter och är spänd igenom hela filmen och sen när den är slut och man kan slappna av så är man helt slut. Absolut värd och se!

Av Lizzy - 31 januari 2010 15:47


Ikväll är det återigen dags för bio, det gillas! Jag och en kompis ska se The Road som är regisserad av John Hillcoat. Filmen är baserad på boken med samma namn, skriven av Cormac McCarthy som också skrivit No Country for old Men (som för övrigt är filmatiserad av bröderna Coen, har du inte sett den så är det fy skam. Den måste ses!). Boken The Road ska tydligen vara riktigt bra, jag har dock inte läst den, så jag hoppas att filmen också håller måtten.


Nu är det snart dags att göra sig iordning men jag kommer med en uppdatering ikväll. Här kommer trailern...

Av Lizzy - 31 januari 2010 02:08

Filmen kan enkelt sammanfattas som en av de bästa filmer jag någonsin sett. Det är den ultimata feel good filmen och man skrattar oavbrutet. Trots sina två timmar så slängde jag inte en enda blick på klockan och filmen tog slut alldeles för fort. Komedi är helt klart den mest splittrade genren och  jag har alltid svårt att hitta en bra komedi, oftast är det något skit med Jennifer Aniston eller Jack Black, men The Boat That Rocked visar verkligen hur en bra komedi ska vara! Jag är väldigt förvånad över att filmen inte blev mer uppmärksammad. Jag menar; med ett underbart välskrivet och roligt manus, skådespelare som är som gjorda för sina roller och bra musik kan det väl inte bli annat är succe!


Det enda jag kan säga är att trailern gör inte filmen rättvis och filmen måste ses!


Releasedatum: 2009-08-26

Regi: Richard Curtis
Skådespelare: Billy Nighy, Emma Thompson, Gemma Arterton, Jack Davenport,

Kenneth Branagh, Nick Frost, Philip Seymour Hoffman, Rhys Darby, Tom Wisdom m.fl

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards